Over Gamemind
Games spelen is al lang niet iets meer wat enkel kinderen doen. Bijna iedereen is wel eens bezig met spelletjes of komt er mee in aanraking door vrienden, reclames of nieuwsgierigheid. Vaak zijn deze games er voor vermaak en mogelijk zelfs ontspanning. Hier houdt het niet op. Gamemind gelooft in de positieve effecten van games. Dit zien we naar voren komen uit wetenschappelijke verslagen en de op dit moment uitgevoerde zorg met ondersteuning van games. Toch worden de mogelijkheden niet optimaal benut. Wij zoeken de grenzen in games op. Kijken naar de maatschappelijke gevolgen en invloeden. En helpen zelfs bedrijven waar mogelijk. Games voegen een extra dimensie toe aan ons eigen geweten. Opzoek naar de gedachten achter games.
Het idee is vaak dat er bakken met geld wordt verdient in de game-industrie. Ten eerste is dat niet waar en ten tweede bevinden we ons dan ook aan de verkeerde kant van de industrie. Het is nooit begonnen om het verdienen van geld. Gamemind is begonnen met advertenties zoals menig ander website het nu nog aanpakt. Dit werkte tot op zekere hoogte maar werd niet gewaardeerd door bezoekers. Het blokkeren van advertenties is dan ook niet moeilijk en een doodsteek voor inkomsten.
Op dit moment is er geen verdienmodel van toepassing en wordt er min of meer voor niets gewerkt. Het is niet een doel om winstgevend te zijn maar om de game-industrie naar een hoger niveau te tillen. Dit door ondersteuning van bedrijven en op een frisse manier, zoals altijd onafhankelijk van anderen, te kijken en schrijven over games.
Sinds augustus 2013 is het nieuwe beleid ingegaan en hierbij wordt er meer extern werk verricht. We ondersteunen internationale ontwikkelaars, individuen, opkomende bedrijven etc. Met een onafhankelijke visie en kennis op het gebied van games kunnen we concrete plannen bedenken of advies geven. Het algemene belang is groter dan de noodzaak om geld te verdienen. Hierdoor zal het in de meeste gevallen gratis zijn. Bij langdurige projecten of het reizen naar locatie kan wel een vergoeding worden gevraagd, dit wordt vooraf overlegd. Kleine opkomende bedrijven hebben het al lastig genoeg en kunnen altijd op ons rekenen! Voor vragen kun je naar Rick de Vries mailen, hoofdredacteur en eigenaar Gamemind.
FAQ
Hieronder kun je vragen vinden die vaker gesteld worden. Met één druk op de knop krijg je het antwoord te zien (makkelijker kunnen we het niet maken… of is dat een andere onderneming…) Het kan zijn dat jouw vraag er niet tussen staat, geen probleem neem dan gewoon contact met ons op.
Waarom niet? Wij vinden het belangrijk dat de mensen met ons meedenken. Iedereen kan wel eens wat hulp gebruiken, wij dus ook. Dus mocht je een (super?) idee hebben! Stuur het gewoon naar ons op!
Fouten ontstaan helaas. Als je ons de link van de pagina stuurt met daarbij een beschrijving van de fout zullen wij het zo snel als mogelijk oplossen. Gelieve wel duidelijk vermelden. Verder zijn we je eeuwig dankbaar.
- Het moet game gerelateerd zijn (bij hoge uitzondering en indien noodzaak hoeft dit niet).
- Het moet in het Nederlands geschreven zijn.
- Goede zinnen en maak gebruik van interpunctie.
- Goedkeuring van Gamemind.
Als de eerste drie punten van toepassing zijn kun je het naar ons opsturen. Wij gaan het lezen en nemen contact met je op. Wij redigeren het artikel wel als dit nodig is.
Af en toe steunen wij bepaalde doelen of bedrijven, hiervoor vragen wij geen vergoeding. Dit doen wij omdat we aandacht willen geven aan organisaties die zich ergens voor inspannen. Ben jij sympathiek bezig met een bedrijf of doe je iets unieks in dat geval kun je contact met ons opnemen.
Voorheen maakten we gebruik van het traditionele advertentie platvorm. Dit is nooit goed bevallen en bleek daarnaast niet goed te werken. Op dit moment is er geen ruimte voor uitbreiding noch winst. In een afgeslankte vorm houden we het hoofd boven water.
Ja, onder een paar voorwaarden en spelregels.
Vermeld de website onderaan het artikel dat je van ons wilt overnemen (Bijvoorbeeld: Copyright © 2013 Gamemind.nl).Neem je meer dan drie pagina’s over, neem dan contact op met Gamemind.Citeren mag altijd!Voor het gebruik van presentaties of spreekbeurten hoeft er alleen een bronvermelding aanwezig te zijn. Punt twee is in de niet digitale vorm niet van kracht.Geen massa-productie in papier/digitale vorm (expliciet voor punt vier van kracht). Hiervoor dient u contact met ons op te nemen. Enkele exemplaren voor aanwezigen of docenten is geen enkel probleem!
Met ingang van 01-06-2015 mag informatie rechtstreeks worden overgenomen. Zolang er een vermelding van de auteur of een bronvermelding vermeld staat kan de informatie op de website worden overgenomen. Dit nieuwe beleid staat in het teken van vrije informatie uitwisseling. Punt vijf is op dit niet van kracht. We vinden het wel fijn als je het ons laat weten. Dit beleid zal tot 01-06-2016 van kracht zijn.
Op de eerste plaats staan games. Hier is geen twijfel over mogelijk. Zie de andere secties als een bonus! Zien wij iets interessants? Waarom dan niet meteen een review? Is iets minder goed, dan ben je meteen op de hoogte. Uiteraard zoeken we altijd de connectie met games als die er is.
Het kan even wennen zijn maar er zit wel degelijk een systeem achter! Let maar eens op de kleuren! We hebben een aparte pagina waarin we uitleggen waar alles staat en waarvoor het dient. Deze pagina is er op dit moment even niet... excuses. We hebben gekozen voor een andere stijl die meer voor zicht zelf spreekt.
Dit is toegevoegd om meer aansluiting te vinden met de wensen van de gemiddelde bezoeker. Echter heeft het niet zo goed uitgepakt. Hier zijn wij vrij open over. We wilden graag serieuze informatie verkopen en meer bezoekers aantrekken. Wat hebben we gedaan? We hebben chocolade verkocht en hoopten dat we meer fruit gingen verkopen. Achteraf niet zo verstandig. We houden deze koers wel vast om dat half werk geen werk is, althans in onze ogen.